Las w słoiku
W ramach realizowanego projektu „Z ekologią na Ty" uczniowie z klasy IIIa wykonali „Las w słoiku".
Szkoła Podstawowa im mjr. H. Dobrzańskiego "Hubala"
66-320 Trzciel
ul. Kościuszki 21
Tel.: (95) 743-12-18/19, Fax: (95) 743-12-18
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
W roku szkolnym 2022/2023 klasa III "a" realizuje OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY " Z EKOLOGIĄ NA TY".
Termin realizacji: 19 września 2022 - 12 maja 2023.
Realizacja zadań: 19 września 2022- 28 kwietnia 2023.
Koordynatorzy projektu:
Ewelina Cichewicz
Michelle Wojciechowska
CELE PROJEKTU WYNIKAJĄCE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE KSZTAŁCENIA- WYMAGANIA OGÓLNE
-Doskonalenie umiejętności w zakresie rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
-Doskonalenieumiejętnościsamodzielnejeksploracjiświata,rozwiązywaniaproblemówistosowanianabytych
umiejętnościw nowych sytuacjach życiowych.
-Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania
eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń.
-Rozwijanie umiejętności tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych
grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii.
TREŚCI NAUCZANIA-WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE
UCZEŃ:
Rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte
ochroną.
Rozpoznaje i wyróżnia cechy ekosystemów, takich jak: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las gospodarczy. Określa
składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np. las, warstwy lasu, polany, torfowiska, martwe drzewo
w lesie.
Rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku
przyrodniczym.
Odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych informacje dotyczące środowiska przyrodniczego,
potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami, domowymi, hodowlanymi i innymi.
Planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych,
tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo- skutkowego
i czasowego.
Chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym
otoczeniu- miejscowości, regionie.
Segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.
Ubiera się odpowiednio do stanu pogody, poszukuje informacji na temat pogody, wykorzystując np. Internet.
Ma świadomość istnienia zagrożeń ze środowiska naturalnego, np. nagła zmiana pogody, huragan, ulewne deszcze,
burza, susza oraz ich następstwa: powódź, pożar, piorun. Określa odpowiednie sposoby zachowania się człowieka
w takich sytuacjach.
Określa położenie i warunki naturalne swojej miejscowości oraz okolicy, opisuje charakterystyczne formy terenu,
składniki przyrody, charakterystyczne miejsca, np. miejsca pamięci narodowej, najważniejsze zakłady pracy, w tym
ważniejsze przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, interesujące zabytki, pomniki, tereny rekreacyjne, parki
krajobrazowe, parki narodowe.
Organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie, zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie
bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji.
Posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu
zadania.
LISTA EKO ZADAŃ I WYZWAŃ
MODUŁ I- JESTEM EKO
MODUŁ II- PRZYRODA WOKÓŁ NAS
MODUŁ III- RADY NA ODPADY
MODUŁ IV- EKO ZDROWIE
MODUŁ V- EKO INSPIRACJE
MODUŁ VI- TIK W EKOLOGII
W ramach realizowanego projektu „Z ekologią na Ty" uczniowie z klasy IIIa wykonali „Las w słoiku".
Klasa III "a" w roku szkolnym 2022/2023 realizuje Ogólnopolski projekt edukacyjny " Z ekologią na Ty". Uczniowie wykonali zadanie z Modułu 1 - JESTEM EKO!